CRM چیست ؟

امروزه شرکتها و سازمانها، جهت بقا در بازارهای به شدت رقابتی، نیازمند پیاده‌سازی سیاستهایی می باشند تا بتوانند با شناسایی نیازها و رفتارهای مشتریان، ارتباطی سود بخش با آنها برقرار کرده وهزینه فعالیتهای مرتبط را نیز کاهش دهند. این رویکرد منجر به ایجاد گستره وسیعی ازعلوم و روشهای مدیریتی به نام مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) شده است.

 

اهداف CRM

داشتن سابقه کامل از هر مشتری (شامل تماس ها، ملاقات ها، فرصت ها و... )

بازاریابی هدفمند و صرفه جویی در هزینه ها

حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید

مدیریت راه های ارتباطی

تقویت ارتباط با مخاطبین و تبدیل مخاطبین به مشتری

پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش

افزایش درآمد

شناخت فرصتهای جدید تجاری

کاهش فرصتهای از دست رفته

کاهش فرار مشتریان

ایجاد وفاداری مشتری

بهبود خدمات به مشتریان

بهبود جلوه سازمان

کاهش هزینه

ذخیره اطلاعات سازمان

کاهش دوباره کاری های بازاریابی

 

وب سایت فایر فارس به زودی نسخه مجانی و تحت وب این نرم افزار که امکانات مناسبی دارد را ارائه خواهد کرد. آدرس این وب سایت www.Firefars.com می باشد.

 

نسخه مجانی و تحت وب CRM به زودی در www.FireFars.com

/ 1 نظر / 32 بازدید
sahar

بسیار جامع و کامل بود، ممنون