تفاوت ECRM یا Electronic CRM با CRM

تمرکز سیستم

سنتی: تمرکز بر روی استفاده داخل سازمانی است. آنچه در اینجا اهمیت دارد کارها و کارمندان درون سازمان هستند.

ECRM: تمرکز بر روی استفاده برون سازمانی است. آنچه در اینجا اهمیت دارد مشتری می باشد. طراحی ECRM باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع ضرورت های داخلی مشتری را نیز در نظر بگیرد.

 

نگهداری سیستم

سنتی: نگهداری سیستم کاری بسیار پر هزینه دشوار و با راندمان پایین است.

ECRM: نگهداری سیستم به علت متمرکز بودن هسته اصلی نرم افزار ارزان و ساده تر می باشد.

 

تماس با مشتری

سنتی: تماس از طریق فروشگاه، تلفن و فکس

ECRM: تماس از طریق ایمیل، اینترنت و ابزارهای الکترونیکی قابل حمل یا PDA توسط شبکه های بی سیم

 

دستیابی به اطلاعات

سنتی: دسترسی به شکل نرم افزاری که باید بر روی کلیه سیستم های مورد نیاز نصب شود.

ECRM: دسترسی از طریق مرورگر وب مانند اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس

 

سفارشی سازی

سنتی: سفارشی سازی نرم افزارهای سنتی (در صورت پیش بینی آن توسط تولید کننده) محدود و دشوار می باشد.

ECRM: امکان شخصی سازی برای هر شخص بسته به نیاز و سلیقه وجود دارد.

 

ترجمه آزاد از ویکی پدیا توسط مهرداد خسروی

 

ECRM رایگان به زودی در Firefars.com

/ 0 نظر / 16 بازدید