مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

CRM سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تحت وب

 
تفاوت ECRM یا Electronic CRM با CRM تاریخ: ۱۳۸٩/۸/٢٥
 

به شکلی از CRM که با استفاده از فناوری اطلاعات شکل گیرد ECRM یا Electronic CRM می گویند. eCRM یک راهکار مدیریت ارتباط با مشتری است که به کمک فناوری اطلاعات منابع، سیاست های تجاری و استراتژی شرکت را مدیریت می کند. طبیعتا اثر بخشی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بیش از نوع سنتی خود است.

 

در این بخش برای درک بهتر مطلب به مقایسه ECRM و CRM می پردازیم:


تمرکز سیستم

سنتی: تمرکز بر روی استفاده داخل سازمانی است. آنچه در اینجا اهمیت دارد کارها و کارمندان درون سازمان هستند.

ECRM: تمرکز بر روی استفاده برون سازمانی است. آنچه در اینجا اهمیت دارد مشتری می باشد. طراحی ECRM باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع ضرورت های داخلی مشتری را نیز در نظر بگیرد.

 

نگهداری سیستم

سنتی: نگهداری سیستم کاری بسیار پر هزینه دشوار و با راندمان پایین است.

ECRM: نگهداری سیستم به علت متمرکز بودن هسته اصلی نرم افزار ارزان و ساده تر می باشد.

 

تماس با مشتری

سنتی: تماس از طریق فروشگاه، تلفن و فکس

ECRM: تماس از طریق ایمیل، اینترنت و ابزارهای الکترونیکی قابل حمل یا PDA توسط شبکه های بی سیم

 

دستیابی به اطلاعات

سنتی: دسترسی به شکل نرم افزاری که باید بر روی کلیه سیستم های مورد نیاز نصب شود.

ECRM: دسترسی از طریق مرورگر وب مانند اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس

 

سفارشی سازی

سنتی: سفارشی سازی نرم افزارهای سنتی (در صورت پیش بینی آن توسط تولید کننده) محدود و دشوار می باشد.

ECRM: امکان شخصی سازی برای هر شخص بسته به نیاز و سلیقه وجود دارد.

 

ترجمه آزاد از ویکی پدیا توسط مهرداد خسروی

 


ECRM رایگان به زودی در Firefars.com


 
▂ ▃ ▅ ▆ شبکه اجتماعی ▆ ▅ ▃ ▂
▂ ▃ ▅ ▆ دانلود رایگان نرم افزار ▆ ▅ ▃ ▂
comment نظرات ()