مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

CRM سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تحت وب

 
CRM در بازار امروز تاریخ: ۱۳٩٠/٤/۱۸
 

به گزارش انجمن بازاریابی کانادا رشد استفاده از crm در این کشور در سالهای اخیر حالتی انفجاری داشته است، به طوری که نزدیک به 800 میلیون دلار در یک سال برای سیستمهای سی آر ام هزینه شده و طبق پیش بینی، این عدد سالانه 15 درصد رشد خواهد داشت. در بیانی دیگر، حدود 86 درصد شرکت های کانادایی به گونه ای از سی آر ام استفاده می نمایند؛ با این حال به اعتقاد بسیاری، هنوز سرمایه گذاری در این زمینه در سالهای اخیر، به حدی که باید، نبوده است.
کاتلر اعتقاد دارد سی آر ام از قطعی ترین پیشرفتهای مثبتی ست که در زمینه بازاریابی در سالهای اخیر رخ داده است ، چرا که هر قدر شرکتی در مورد مشتریان و چشم اندازشان بیشتر می داند ، موثرتر می تواند با دیگران رقابت کند . بررسی دیدگاههای خود کاتلر در سالهای اخیر نیز نشانگر اعتقاد وی به همین اهمیت است .دیدگاه های قدیمی او که مربوط به سالهای 98 و 99 می باشد نشانگر محدودیتی ست که برای فرایند crm قائل بوده و آن را اساسا محدود برای شرکت هایی می دانسته که دارای مشتریان خاص بوده و یا برای مشتریان خاص شرکت ها ، توصیه می نموده است. اما نظرات جدید وی که در کتابهای کم حجم تر ، در سالهای اخیر، چاپ شده اند بیانگر دیدی وسیع تر می باشند. crm ماهیتا بیشتر در صنایع پر اطلاعات مثل بانکینگ ، کارتهای مالی و اعتباری، بیمه، شرکتهای ارتباطات راه دور منطقی به نظر می رسد، اما وجود نرم افزارهای جدید که هدفمندانه در پی گسترش کاربرد این فرایند اند حوزه های جدیدی برای آن گشوده است. 


 
▂ ▃ ▅ ▆ شبکه اجتماعی ▆ ▅ ▃ ▂
▂ ▃ ▅ ▆ دانلود رایگان نرم افزار ▆ ▅ ▃ ▂
comment نظرات ()